Grundskole
Gratis
Billede

Beskrivelse

Bliv robottæmmer – en legende introduktion til kodning! Kaos truer på biblioteket, og kun modige robottæmmere kan redde dagen! Gennem leg og bevægelse lærer eleverne de første grundprincipper i kodning og Computational Thinking (CT). Vi starter med at programmere vores egne kroppe, før vi kaster os ud i at styre de vilde robotter og tage på spændende eventyr. En sjov og engagerende introduktion til kodning, hvor logik og kreativitet går hånd i hånd!

Forberedelse

Eleverne er inddelt i firemandsgrupper - gerne nogle, hvor de kan splittes op to og to. 

Formål

Eleverne stifter bekendtskab med grundelementerne i Computational Thinking (CT), matematisk opmærksomhed og kodning, idet de skal lege sig gennem et narrativt forløb som robottæmmere.

Praktisk information

Forløbstype
Forløb med formidler
Målgruppe
0. klasse
1. klasse
10. klasse
Børn og unge med særlige behov
Fag
Matematik
Natur/teknologi
Pris
Gratis
Antal
28
Periode
Hele året
Skjul detaljer

Max en klasse ad gangen.

Varighed
90 minutter
Emneområde
Litteratur, medier og sprog
Teknologiforståelse
Faciliteter
Mulighed for at spise medbragt mad
Mulighed for toiletbesøg
Handicapvenlige forhold
Verdensmål
SDG

Tilmelding

Gratis

Hvis du ønsker at benytte dig af dette tilbud, udfylder du formularen i nedenstående link.  Booking sker efter først til mølle-princippet, så det er en god idé at booke i god tid. Du får besked inden for en uge, om besøget kan imødekommes.